Friday, August 27, 2010

harta atau kasih sayang

actually, for me. both is important. :) sebb kalau tadek kasih sayang cane nak hidup bahagia bersama kan. cane nak kawen. cane nak bina keluarga yang harmoni. kan kan? harta plak perlu jugak. tak banyak pun takpe atleast cukup atau lebih sket banyak sangt pun susah. sebb nnti ke lain plak arah hidup laki tu ngan duet2 die yang banyak tu kan.. so, both important kan? tapi paling banyak aku sangat suke kasih sayang ar. sebb tu sangt penting. harta nih jangan mengharap pada satu pihak, ko sendiri. ya! diri sendiri kene cari harta sendiri. sebb ko puas nanti. ko ade hasil titik peluh ko. and kalau dah kawen. tadek la bebankan laki ko sangt sebb bile ko nak shopping ke nak beli itu ini kan. kalau diri sendiri xde harta. everythings laki kene tanggungg. haish. kalau aku jadi laki pun aku x sanggup. anak Dato' pun x larat weh. tapi kalau Dato' tu consider agi ar. hahahaha! so, kite sebagai manusia yang berakal waras, shud rationally think about our future. be independent! don be childish. peeps will respect u bile diri kite sendiri usaha dengan apa yang kite ade. Kalau setakat segalnya dikurnia ayah dan mak, tayah gebang la. sebb tu bukan dari usaha kite. ngeeeeeeeee~ walaupun aku dan keluarga aku kini hidup senang dengan kurniaan tuhan, aku syukur. dulu sejak kecil. dah cukup perit mak aku besarkan aku ngan adik bradik aku yang laen. mak aku handle family. itu ini. skarang dah semakin selesa. berkat usaha mak aku slama ni ade hasilnye. walaupun kebendaan mudah je nak dapat. ape aku nak mesti dapat. tapi aku bukan nye macam anak orang kaya yang laen yang sombong bongkak! simple is better. kepada kawan2 yang knal aku, surely korang tau perangai and sikap aku macam mane kan. pada kawan2 yang tak brape nak knal aku, jangan disangka clear water tadak boya. heeeeee. macam2 care kite leh wat untuk menunjukkan syukur pada tuhan. aku sangt bersyukur dengan ape aku ade. kasih sayang dari kedua ibu bapa ku serta adik bradik aku buat aku tambah bahagia. tgk badan ar! hati senang ma. badan aku skarang macam diPAM pam. hahaha! so guys, kalau kite nak senang, kite kene usaha. usaha kite itu kalau nak usaha yang senang, kte kene isaha yang susah dulu. aku tanak kawan2 aku jadi PLASTIK. hehehe.

No comments:

Post a Comment