Friday, August 6, 2010

Salam Ramadhan Al-Mubarak.

Dear frens.

Ramadhan kini datang lagi. sangat bersyukur kepada ilahi kerana di Ramdhan kali ini, aku diberi tenaga dan kudrat yang sihat serta fizikal yang sempurna untuk aku tempuhi Ramadhan yang akan beralbuh pada tahun ini. alhamdulillah. Tahun 2010, Ramdhan pada Oos 11. Aku berada di Kajang di rumah bonda tersayang. Kini aku menymbut Ramadhan bersam keluarga tercinta beranding Ramdhan sebelum ini Aku hanya menyambut Buka puasa saja ngan mereka kerana memandangkan aku sibuk dengan kelas di siang hari. Kini sudah genap 3 tahun aku belajar. dah abes pun. syukur. Lepas nih, tade dah mase untuk berbuka bersama kawan2 macam dulu. rindu saat2 tu semua. takpe la. bile ade rezeki, kite buka puasa same2 lagi ye. :) bila cerita tentang Ramadhan, sure tringat Kuih Raya, belum start puasa semua dah sibuk wat persiapan raya. aku? aku ilek jerk. malas fikir. bazir duet jerk. so far baju kurung untuk raye dah ade. baju jalan2?? perlu ke? sian mama. tayah la kot. hehehe sebb raye nnti aku la orang ke-2 akan bertugas di dapo. so lawa2 pun tak gune sebb memang aku akan jadi MESSY gile. hahahah! alaa name pun pompuan kan? ilek je. Tahun nih aku nak take over smua kerja. sebb dari kecik sampai skarang mama je take over smua. aku tolong2 je. Tahun nih, aku plak nak berkuasa. hahah! mama jadi mando je. eh mando ape? ketua la arah itu ini. aku dah lulus kursus kawen. kursus suri rumah tangga pun dah. so skarang kursus memasak kaw kaw. keluarga aku dah la besar, berkawah kawah laa lauk pauk makann smua kan? tak sabar nye. sebb bile raye, rase seronok sangt. bukan sebb duet raye, sebb smua sedara mare ade berkumpul bersama. :) sekali lagi, SYUKUR kepada NYA. Sempena Ramadhan al-mubarak nih, mari kite same2 memperbanyakkan lagi ibadah kepadanya supaya ganjarannye berlipat ganda dan itu yang akan kite bawa bile kite di alam sana bukannye angpau kuih raye dll. salam.

No comments:

Post a Comment